مزایای برگ بو برای سلامتی چیست؟

برگ بو می تواند برای کاهش سطح قند خون و پیشگیری از دیابت نوع 2 در افرادی که در معرض ابتلا به این بیماری هستند مفید باشد. این ماده برای بهبود رشد مو، کاهش شوره سر، درمان خارش پوست سر نیز بسیار موثر خواهد بود. برگ بو می تواند سیستم گوارش را نیز تحت کنترل خود درآورد. مطالعات مختلف نشان می دهد این ماده می تواند در نابود سلول های سرطانی مفید باشد. همانطور که می دانید برگ بو یکی از طعم دهنده های اصلی غذاهای آسیایی است. این ماده بوی خوبی دارد و تازه کننده است. اما افراد زیادی هستند که نمی دانند برگ بو برای سلامتی شان بی نظیر است. برگ بو به طور گسترده در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد و سنبل احترام است. یونانیان باستان از تاج این برگ ها برای قهرمانان خود استفاده می کردند. برگ بو در سوپ ها، برنج ها، آب گوشت و سایر غذاها مورد استفاده قرار می گیرد در ادامه برخی از مزایای این ماده را با هم مرور می کنیم.

دیابت را کنترل می کند:

یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد افرادی که برگ بوی خرد شده را دو بار در روز مصرف می کنند سطح قند خونشان کاهش پیدا می کند. این مطالعات نشان می دهد برگ بو در برگیرنده ترکیباتی است که به بهبود سطح انسولین کمک می کند. برگ بو همچنین برای افرادی که در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 قرار دارند نیز مفید است. همچنین مطالعات نشان می دهد مصرف برگ بو می تواند سطح کلسترول کلی خون را کاهش دهد.

برای سلامت قلب مفید است:

برگ بو در برگیرنده روتین و کافئیک اسید است. این ترکیبات می توانند دیواره قلب را تقویت کنند و سطح کلسترول را کمتر نمایند. سطح بالای کلسترول در بدن به تجمع پلاک ها منجر می شود و همین امر باعث بروز حمله قلبی و سکته خواهد شد.

به هضم و گوارش کمک می کند:

دچار یبوست شده اید؟ برگ بو به شما کمک می کند سیستم گوارش خود را به حالت اول باز گردانید. در طب سنتی، برگ بو به عنوان ماده ای در نظر گرفته می شود که می تواند به سیستم گوارش کمک کند. این ماده با حذف سموم از بدن کمک می کند زیرا ادرارآور است و می تواند سیستم گوارش را تحریک نماید. آنزیم های موجود در برگ بو به بهبود و کارایی سیست گوارش کمک می کند و باعث می شود این ماده برای افرادی که سندرم روده تحریک پذیر یا مشکلات گوارشی دارند مفید باشد. یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد برگ بو می تواند نشانه های بیماری سلیاک را هم کاهش دهد.

درد را تسکین می بخشد:

برگ بو در برگیرنده خواص ضد التهابی است. همین امر باعث می شود برای کاهش درد در افرادی که از دردهای مختلف رنج می برند مفید باشد. شما می توانید خمیری از برگ بو ایجاد کنید. این خمیر را روی ناحیه مدنظر بگذارید و 20 دقیقه منتظر بمانید. همچنین ماساژ دادن ناحیه مدنظر با روغن برگ بو نیز موثر خواهد بود.

اثرات ضد سرطانی را بهبود می بخشد:

مطالعات اندک نجام شده نشان می دهد برگ بو می تواند سلول های سرطانی را نابود کند. این ماده سرشار از کاتچین و سایر مواد است که با سلول های سرطانی مبارزه می کنند.

به بهبود زخم کمک می کند:

استفاده از خمیر برگ بو برای درمان زخم یک درمان خانگی قدیمی است. این موضوع به خاطر خواص آنتی باکتریایی و ضد میکروبی آن است. برگ بو می تواند در درمان عفونت های قارچی نیز مفید باشد.

گلوی تحریک شده را درمان می کند و سرفه را کمتر می نماید:

قابلیت شگفت انگیز دیگر برگ بو توانایی آن برای تمیز کردن سیستم تنفسی است. اگر سرما خورده اید یا مدام سرفه می کنید برگ بو می تواند به باز شدن مسیرهای هوایی و از بین بردن باکتری ها کمک کند. 4 الی 5 عدد برگ بو را در آب بجوشانید. بعد از اینکه خنک شد پارچه ای را در آن فرو ببرید و روی قفسه سینه بگذارید. مطمئن شوید که پارچه داغ نیست.

سنگ های کلیوی را بهبود می بخشد:

یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد برگ بو می تواند به بهبود سنگ کلیه کمک نماید. همین موضوع جلوی بروز سنگ های کلیوی را هم می گیرد.

با اضطراب و استرس مبارزه می کند:

اگر نمی توانید اضطراب و استرس خود را کنترل کنید، یک فنجان چای برگ بو میل نمایید. این موضوع باعث تسکین اعصاب می شود، از بروز اضطراب پیشگیری می کند و حتی خواب را تحریک می نماید.

رشد مو را ترویج می کند و شوره سر را درمان می کند:

با شوره سر و ریزش مو دست و پنجه نرم می کنید؟ برگ بو را امتحان کنید. این درمان سنتی می توانید مشکلات مو را برطرف کند زیرا برگ های آن حاوی ترکیباتی است که برای مو عالی هستند. چند عدد برگ بو را در آب بجوشانید و بگذارید خنک شود. سپس موها و پوست سر را با آن شستشو دهید. مطمئن شوید این کار را بعد از شامپو زدن موهای خود انجام می دهید. اگر پوست سرتان خارش دارد برگ بو را خرد کنید و با روغن نارگیل ترکیب نمایید. این ماده را روی پوست سر بزنید و اجازه دهید 30 دقیقه بماند. سپس با آب ولرم بشویید.

احتیاط

با اینکه برگ بو عموما امن در نظر گرفته می شود اما برای افراد باردار و مادران شیرده توصیه نمی گردد. این موضوع می تواند باعث انقباضات رحمی شود. اگر فردی جراحی دارد باید دو هفته قبل از این ماده استفاده نکند.

Original Article