چگونه از روغن میخک برای درمان آکنه استفاده کنیم؟

هیچ چیز به اندازه بروز آکنه بر روی صورت نمی تواند ازاردهنده باشد. در این مقاله سعی می کنیم روشی را برای بهبود آکنه به کمک روغن میخک با هم مرور کنیم.

روغن میخک برای درمان آکنه مفید است؟

روغن میخک که از گیاه میخک به دست می اید به خاطر خاصیت آنتی باکتریایی خود در میان افراد مشهور و شناخته شده است. روغن این گیاه بوی تندی دارد و می تواند طیف وسیعی از باکتری ها از جمله باکتری هایی که باعث ایجاد آکنه می شود را نابود سازد. خاصیت ضد عفونی کنندگی این روغن باعث شده است ماده عالی برای مبارزه با عفونت و بهبود شرایطی همچون آکنه باشد.

چگونه از روغن میخک برای بهبود آکنه استفاده کنیم؟

– چند قطره روغن میخک
– مرطوب کننده عاری از روغن
– تمیزکننده صورت عاری از روغن

زمان آماده سازی: یک دقیقه

زمان درمان:10 دقیقه

روش به کارگیری:

– چند قطره روغن میخک را بر روی آکنه بمالید

– اجازه دهید به مدت 10 دقیقه بماند

– سپس صورت خود را با آب و تمیزکننده عاری از روغن شستشو دهید

– صورت را خشک کنید و از مرطوب کننده استفاده نمایید.

اینکار را برای درمان آکنه ادامه دهید. روغن میخک سرشار از آنتی اکسیدان هاست و به کشتن باکتری های ایجاد کننده آکنه کمک می کند.با اینحال زمانی که از این روش استفاده می کنید محتاط باشید زیرا روغن میخک بسیار قوی است.

روغن نارگیل و روغن میخک برای آکنه:

– سه الی پنج قطره روغن میخک
– یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل
– بخارساز

زمان آماده سازی: 2 دقیقه

زمان درمان: 15 دقیقه

روش به کارگیری:

برای 5 دقیقه به صورت خود بخار دهید تا منافذ موجود شل شود. روغن های ذکر شده را ترکیب کنید. این روغن را بر روی صورت اعمال نمایید و به آرامی ماساژ دهید. ماساژ صورت را ادامه دهید و بر روی نواحی که جوش دارد تمرکز نمایید. صورت را با تمیز کننده عاری از روغن بشویید و خشک کنید.

روغن نارگیل خاصیت آنتی باکتریایی قدرتمندی دارد. این روغن باعث حل شدن آلودگی ها می شود و می تواند منافذ بسته را باز کند و در عین حال پوست را مرطوب سازد. ترکیب روغن نارگیل با روغن میخک می تواند باعث کشته شدن باکتری های ایجاد کننده آکنه گردد.

روغن زیتون و روغن میخک:

– سه الی پنج قطره روغن میخک
– یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
– بخارساز

زمان آماده سازی: دو دقیقه

زمان درمان: 15 دقیقه

روش به کارگیری:

برای 5 دقیقه به صورت خود بخار دهید تا منافذ موجود شل شود. روغن های ذکر شده را ترکیب کنید. این روغن را بر روی صورت اعمال نمایید و به آرامی ماساژ دهید. ماساژ صورت را ادامه دهید و بر روی نواحی که جوش دارد تمرکز نمایید. صورت را با تمیز کننده عاری از روغن بشویید و خشک کنید. برای این روش درمانی باید مطمئن شوید که از روغن زیتون 100 درصد خالص استفاده می کنید. سایر انواع روغن می توانند آکنه شما را بدتر کنند. روغن زیتون خاصیت آنتی باکتریایی دارد و منافذ پوست را باز می کند. این روغن به تغذیه پوست کمک می کند و سلامت کلی ان را بهبود می بخشد.

فوندانسیون و روغن میخک برای آکنه:

– اعمال کننده آرایش
– یک قطره روغن میخک
– فوندانسیون

روش به کارگیری:

کمی فوندانسیون معمولی را که هر روز از آن استفاده می کنید بر روی اعمال کننده آرایش بریزید. کمی روغن میخک بدان اضافه کنید. آن را بر روی صورت اعمال نمایید. در پایان روز آرایش خود را پاک کنید. زمان هایی وجود دارد که دوست دارید از آرایش بر روی صورت خود استفاده کنید. روغن میخک می تواند آکنه را درمان کند.

مرطوب کننده و روغن میخک برای آکنه:

– مرطوب کننده عاری از روغن
– یک قطره روغن میخک
– تمیزکننده صورت بدون روغن

زمان آماده سازی: 2 دقیقه
زمان درمان: 2 دقیقه

روش به کارگیری:

صورت خود را با تمیز کننده صورت و آب شستشو دهید.صورت را خشک کنید و مقداری مرطوب کننده بدان اضافه نمایید
کمی میخک به آن اضافه کنید. به آرامی صورت را با مواد ذکر شده ماساژ دهید. این گزینه یکی از راحت ترین روش ها برای استفاده از روغن میخک برای آکنه است. مرطوب کننده از رطوبت صورت محافظت می کند و روغن میخک به ضد عفونی شدن، درمان آکنه و پیشگیری از شیوع آکنه کمک می نماید.

نکاتی برای پیشگیری

استفاده از روغن میخک برای مبارزه و حذف آکنه ایده خوبی است اما باید محتاط باشید:

– مهم نیست از چه روغن حاملی استفاده می کنید. اجازه ندهید روغن میخک بری مدت زمان طولانی روی صورت بماند. همیشه آن را بشویید و با پارچه نرمی خشک کنید

– افرادی که پوست حساسی دارند باید قبل از به کار بردن این روغن آن را بر روی پوست تست کنند.

– اگر اعمال کردن این روغن به عارضه ای در پوست منجر شد حتما با متخصص مشورت کنید.

خوب همانطور که مشاهده کردید روش های زیادی برای استفاده از روغن میخک برای درمان آکنه وجود دارد. شما می توانید از یکی از روش های موجود برای بهبود شرایط خود استفاده کنید. با اینحال اگر آکنه موجود بر روی صورت شدید است و باعث ایجاد ناراحتی شده است بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید. او می تواند از گزینه های درمانی برای بهبود شرایط تان استفاده کند. در برخی از شرایط درمان های خانگی بهترین گزینه است اما این موضوع در شرایط حاد ممکن است کمکی به شما نکند.

Original Article