چگونه می توان از هیدروژن پراکسید برای قارچ ناخن استفاده کرد؟

درگیر شدن با قارچ ناخن می تواند بسیار وحشتناک باشد. در ابتدا لکه های زردرنگی پدید می آید و سپس قارچ ها شروع به رشد و توسعه در سرتاسر ناخن می کنند. اگر این قارچ ها در مراحل اولیه درمان نشوند می توانند کل ناخن را بگیرند، ان را ضخیم سازند و حتی باعث ایجاد درد و حساسیت به لمس گردند. با اینحال درمان های خانگی بسیاری برای این بیماری وجود دارد که می تواند آن را درمان کند. یکی از رایج ترین این درمان ها استفاده از هیدروژن پراکسید است.

هیدروژن پراکسید می تواند درمان موثری برای قارچ ناخن باشد؟

هیدروژن پراکسید یک درمان خانگی است که برای ضد عفونی کردن بریدگی ها و زخم های کوچک به کار می رود. این ماده زمانی که برای درمان قارچ ناخن مورد استفاده قرار می گیرد، خاصیت ضد قارچی اش باعث از بین رفتن قارچ ها می شود و بخش اسیب دیده ناخن بهبود می یابد. این مایع کاربردهای زیادی دارد. خاصیت ضد قارچی و ضد عفونی کنندگی آن در درمان قارچ ناخن بسیار موثر است. با مصرف منظم، درمان می تواند ناخن را در عرض چند هفته یا ماه بسته به شدت عفونت بهبود ببخشد.توصیه می شود این درمان چند ماه پس از بهبود ناخن نیز ادامه پیدا کند تا دوباره قارچ بر روی ناخن رشد نکند. با اینکه تحقیقات علمی زیادی برای این درمان وجود ندارد اما بیشتر افراد آن را تست و بررسی کرده اند.

چگونه از هیدروژن پراکسید برای درمان قارچ ناخن استفاده کنیم؟

پای خود را در هیدروژن پراکسید فرو ببرید:

شما برای این درمان خانگی به هیدروژن پراکسید 3 درصد، آب مقطر، ظرف پلاستیکی و کاغذ دستمالی نیاز خواهید داشت. بخش های مساوی از هیدروژن پراکسید و آب مقطر را با هم در ظرف پلاستیکی ترکیب کنید. مطمئن شوید که هیدروژن پراکسید شما بیش از 3 درصد نیست. در غیر اینصورت به پوست آسیب وارد می کند. ناخنی که قارچ دارد را در آن فرو ببرید. حدود 30 دقیقه منتظر بمانید. سپس ناخن خود را با دستمال کاغذی خشک کنید. مطمئن شوید که ناخن خشک شده را می پوشانید. شما باید این فرآیند را هر روز تکرار کنید حتی بعد از اینکه مشکل از بین رفت.

سرکه و هیدروژن پراکسید برای قارچ ناخن:

برای این درمان خانگی به هیدروژن پراکسید 3 درصد، سرکه سفید یا سرکه سیب، آب مقطر و ظرف پلاستیکی نیاز خواهید داشت. با اینکه روش اول بیشتر توصیه می شود اما بهتر است از روش دوم این گزینه استفاده کنید.

روش اول:

بخش های مساوی از هیدروژن پراکسید، آب مقطر و سرکه را در ظرف پلاستیکی ترکیب کنید.

مطمئن شوید که از هیدروژن پراکسید قوی تر از 3 درصد استفاده نمی کنید. در غیر اینصورت به پوستتان آسیب وارد می شود.

ناخن خود را در این محلول فرو ببرید و حدود 10 دقیقه منتظر بمانید. ناخن را با دستمال کاغذی خشک کنید و آن را دور بیندازید.

روش دوم:

بخش های مساوی از هیدروژن پراکسید و آب مقطر را در ظرف پلاستیکی ترکیب کنید. روش های بیان شده در روش اول را دنبال کنید. در روز دوم، مقادیر مساوی از سرکه و آب مقطر را ترکیب کنید. بین هیدروژن پراکسید و سرکه محلول را تغییر دهید تا مشکلتان حل شود.

شما می توانید این درمان ها را هر روز و حتی بعد از بهبود شرایط خود نیز تکرار کنید. از بین رفتن قارچ ناخن اصلا اسان نیست و به صبر و تلاش زیادی نیاز دارد. سرکه محلول اسیدی است و به تسکین خارش و بازیابی PH متعادل پوست کمک می کند. این خواص به مایع کمک می کند محیط نامطلوبی را برای قارچ ها ایجاد نماید و عفونت را از بین ببرد. سرکه سیب می تواند التهاب و درد ناشی از قارچ ناخن را کاهش دهد.

جوش شیرین و هیدروژن پراکسید برای قارچ ناخن:

برای این درمان خانگی به یک دوم پیمانه جوش شیرین، یک پیمانه هیدروژن پراکسید 3 درصد و یک چهارم پیمانه سرکه سفید،4 پیمانه آب گرم، یک دوم پیمانه نمک اپسوم،ظرف پلاستیکی و دستمال کاغذی نیاز دارید.

جوش شیرین، هیدروژن پراکسید، سرکه، نمک اپسوم و آب را در ظرف پلاستیکی ترکیب کنید. مطمئن شوید که هیدروژن پراکسید شما قوی تر از 3 درصد نیست در غیر اینصورت به پوست اسیب وارد می کند. ناخنی که قارچ دارد را در این ترکیب فرو ببرید. 10 دقیقه منتظر بمانید و سپس ناخن را با دستمال کاغذی خشک کنید. شما باید این فرآیند را هر روز و حتی بعد از بهبود تکرار کنید. جوش شیرین در برگیرنده خاصیت ضد قارچی است و از رشد قارچ ها پیشگیری می کند. این محلول به حفظ تعادل PH پوست هم کمک می نماید

نکات اضافی:

– کفش و جوراب خود را به طور مکرر بشویید و ضد عفونی کنید

– ناخن گیر را با آب گرم و الکل ضد عفونی نمایید

– دست و انگشتان خود را زمانی که بیرون از منزل هستید بپوشانید

– ناخن خود را کوتاه و تمیز نگه دارید

– بعد از شستن دست و پاهای خود، آن را کامل خشک کنید

– دستکش و کفش را با اسپری ضد قارچ اسپری کنید

– همیشه کفش و جوراب خود را به درستی خشک کنید.

عوارض جانبی استفاده از هیدروژن پراکسید برای درمان قارچ ناخن

اگر عوارض جانبی زیر را مشاهده کردید از این درمان خانگی استفاده نکنید:

– هیدروژن پراکسید می تواند پوست را تحریک کند و باعث قرمزی، خارش خفیف در آن گردد

– این ماده می تواند پوست را خشک نماید و باعث ترک خوردگی آن شود

– در برخی از افراد هیدروژن پراکسید می تواند باعث پوسته پوسته شدن شود

اگر متوجه تغییر رنگ در پوست شدید ممکن است این موضوع به خاطر قارچ ناخن باشد. اگر چنین شرایطی داشتید می توانید از درمان های بالا استفاده کنید و اگر موثر نبود از پزشک کمک بگیرید.

Original Article